fredag 8 maj 2009

En vanlig dag på jobbet?

Alltså vilken dag det har varit. Händer verkligen någonting varje dag. Men de här var ju iaf veckans grej! Så hände de idag runt ca 20.30 tiden;

In kommer en tjej, och hon är tjock och skit äcklig. Jag och Angelica är rädd för henne. Hon bor i uteliggarområdet. Har skit snuskiga kläder. Kommer in lite då och då, köper oftast en tidigt och glor skit mycket på oss. Är allmänt skum bara. Nu kanske ni har fått er en bild av henne iaf. Hur som helst, hon kommer in och frågar;
Äckel: Funkar inte cykelpumpen?
Jag: Nej, den är trasig för tillfället
Äckel: Aha okej, när ska ni fixa den så de fungerar igen då?
Jag: De vet jag faktiskt inte. Men snart hoppas jag
(Och de sa jag i en helt normal ton, ville helst bli av med henne bara)

Så gick hon ut igen och jag tog lite kunder som kom. Efter kanske 10 minuter kommer hon in igen, och då har jag en kund så hon står lite längre bort och bara kollar runt lite. Inne i butiken är de 4 tjejer som är borta vid glassfrysarna. Då kommer hon fram till mig.

Äckel: Vad har du emot mig egentligen?
Jag: Ehh, vadå, ingenting?
Äckel: Ja, du är så jävla otrevlig mot mig, alla andra på de här stället är trevliga mot mig. Men du verkar ha något personligt emot mig för du är jämt otrevlig mot mig när jag kommer in.
Jag: Nej så är det inte alls det.
Äckel: Jag tänker faktiskt polisanmäla dig. Du sa även att pumpen var trasig men den funka hur bra som helst för mig nu. Du känner inte mig så du har inte rätt att bete dig sådär heller. Så nu tänker jag polisanmäla dig för de här.
Jag: Men jag visste inte att dom hade lagat pumpen.
Äckel: De borde dom väl ändå ha informerat dig om när du jobbar här, så nu tänker jag polisanmäla dig!!!
Jag: Men då kan du ta och göra de så ska vi se hur långt du kommer.

Alltså helst seriöst, vad är det för fel på människan? Polisanmäla nån för att man är otrevlig. Aja vi märker väl om hon lyckas. Jag har då inte betett mig konstigt mot henne. Tycker hon är äcklig så jag undviker helst att ens prata med henne ärligt talat. Men vi får väl se hur långt hon kommer. Finns bra lustiga människor i denna värld. För många!!!! Var ju ganska roligt att 20 minuter senare ser jag att hon går ifrån macken, och då gick hon med cykeln och bakdäcket var helt platt. HAHAHA, den hade inte alls fungerat då. Konstigt att däcket går sönder när hon ska cykla ;) Vet att jag är taskig nu, men blev bara så jäkla less på henne!!!!

Nu måste jag sova, klockan ringer 07.00 imorgon bitti och bilen måste börja rulla 07.40. Då ska jag hinna äta, gå en sväng med hunden och fixa mig. Plus att jag ska lämna av hunden på pappas jobb innan jag börjar. Så slutar jag 17.00, då äre bara att ladda om batterierna!


Gonatt


/Jessica

Inga kommentarer: